Dersin Adı | İnsani Yardım Lojistiği ve Tedarik Zinciri Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOG 472 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, insani bağlamda lojistik ve tedarik zinciri yaklaşımları ve uygulamaları hakkında bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, lojistik ve tedarik zinciri uygulamalarının, Afet Yönetimi’nde kullanılmasına genel bir bakış açısı sağlar. Bu derste; temel kriz yönetimi terminolojisi, farklı afet türlerine göre lojistik ve tedarik zinciri yönetimi ve problem sahaları, Afet Yönetim Sarmalı ve farklı safhalarında lojistik ve tedarik zinciri uygulamaları, Afet yönetim süreci, ulusal ve uluslar arası Afet Yönetiminde rol alan unsurları ve ilişkileri ele alınmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Genel Bakış | |
2 | İnsani lojistik ve SC kavramına giriş | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch1, Reading 1 |
3 | İnsani tedarik zinciri aktörlerini anlama | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch2, Reading 2 |
4 | İnsani lojistik ve tedarik zinciri yönetimindeki zorluklar | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch1&2 |
5 | Kriz, müdahale ve afet döngülerinin farklı aşamaları için stratejiler | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Reading 3 |
6 | Hazırlık stratejileri | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Reading 4-5 |
7 | İnsani yardım tedarik zincirlerinde koordinasyonu yönetme | |
8 | İnsanı yardım tedarik zincirinde bilgi yönetimi | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch3-Project assigned |
9 | Ara Sınav | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch3 |
10 | Ders işlemleri rehberi - tekrar | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch4, Reading 6-8 |
11 | Sunumlar & sınıf içi tartışmalar | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch5 |
12 | Sunumlar & sınıf içi tartışmalar | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch6, Reading 9 |
13 | Sunumlar & sınıf içi tartışmalar | |
14 | Sunumlar & sınıf içi tartışmalar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Textbook: Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Lecture notes based on the above subjects and related presentation material |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Reading list:
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 10 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | ||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 12 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur | X | ||||
3 | Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır | X | ||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır | X | ||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder | X | ||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır | X | ||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest